شهید کریم طریقت (پایگاه مقاومت) | سایت اصلی

در عملیات کربلای5هنگام ظهر ما از خط برگشته بودیم.ناهار آماده بود به کریم گفتم بیا ناهار رابخوریم بعد نماز بخوان. اوگفت نه نماز میخوانم بعد کریم رفت برای وضو ما مشغول خوردن ناهار بودیم که صدای انفجار چند گلوله کاتیوشاآمد مصطفی موسوی شتابان بیرون دوید کریم رادید که درکنار تانکر آب افتاده ترکش قلبش رانشانه گرفته بود.آری :سردارکریم طریقت معاون فرمانده واحد طرح و عملیات لشکر31عاشورا اینچنین بشهادت رسید

منبع: غلام حسین سفیدگری. ر. ک. فرهنگنامه جاودانه های تاریخ آذربایجان غربی. ص153


نوشته شده در تاريخ دو شنبه 7 دی 1394برچسب:, توسط فرهنگی پایگاه

میلاد دخت نبی مکرم حضرت زهرا(س)مبارک

دیدارفرمانده محترم وبسیجیان پایگاه سردارشهیدطریقت ازخانه سالمندان فردوس جهت پاس داشت مقام. مادرصورت گرفت که همراه بادردودلهاوپندهای مادران وپدران سالمندوابرازخوشحالی ودعا خیربود 

سالمندان سرمایه های ماهستندفراموش نکنیم

جبهه فرهنگی 1394/1/21


نوشته شده در تاريخ جمعه 21 فروردين 1394برچسب:, توسط فرهنگی پایگاه

سالی که بهارش قدم فاطمه باشد

صدهابرکت از کرم فاطمه باشد

امیدکه یک مژده ز صدهاخبرخوش

پیغام فرج درحرم فاطمه باشد

سال فاطمی برهمه شهداوامام ورهبر،

منتقم خون مادرمون بی بی زهرامبارک

 

جبهه فرهنگی سردارشهیدطریقت


نوشته شده در تاريخ شنبه 1 فروردين 1394برچسب:, توسط فرهنگی پایگاه

۱۶اذر امسال راباید روزدولت نامیدنه روز دانشجو,بانگاه امنیتی دولت امیدسخنرانی افراد ارزشی ومنتقدان همچون شریعتمداری, نقویان ,رسایی حذف درعوض منسوبین فتنه مجوزسخنرانی دریافت کردند""

منبع""خبرفارس

توهین هادی غفاری به نظام یکی ازسران افراطی فتنه ۸۸درسخنرانی روزدانشجودرشیراز

پایگاه خبری تحلیلی شیراز


نوشته شده در تاريخ سه شنبه 18 آذر 1393برچسب:, توسط فرهنگی پایگاه

مسؤلان بدانندازکوچک وبزرگ اگر خطایی کنندیافکری که موجب رنجش خاطرمولایمان سید علی شودسیلی محکمی ازدانشجوی بسیجی خواهندخوردتحریک دانشجووملعبه کردن دانشجوبرای رسیدن به اهداف ضد نظام اسلامی وایجاد فضای متشنج برای انحراف دانشجوازسیاست های سال۷۸بودودیگرتاثیری ندارد دانشجوی امروز بابصیرت واگاه به صفات منافقان وسردم داران سکولاریسم است کسی که امروز موردبخشش وعفومردم ونظام قرارگرفته فکرنکندفرصت دوباره برای فتنه انگیزی پیداکرده امروزهم دانشجو هم مردم شناخت کاملی ازچهره های خاکستری وسیاه یامتشنجگرپیداکرده انددریک کلام دانشجو ایرانی تفکربسیجی داردهرگزسیاست انگلیسی بردباخت روباه پیراستعمارراقبول ندارد,سیاست ماعین دیانت ماست دانشجوهمیشه بسیجی هست وپیرو ولی ورهبرش سیدعلی هست ماتااخرین قطره خون پای رهبروانقلاب وارمانهایمان ایستاده ایم؟؟؟!


نوشته شده در تاريخ سه شنبه 18 آذر 1393برچسب:, توسط فرهنگی پایگاه

مستند شهید دهقان ( از سری مستندات "" پلاک مستند "" ) به زودی در این پست...


نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 15 آبان 1393برچسب:, توسط روابط عمومی

 

 

در مورد شهید طریقت به این وبگاه ها سر بزنید:

 

 

 

سایت یادگاه

 


وبلاگ بیدمشک

 

 

وبلاگ گل لاله

 

 


نوشته شده در تاريخ سه شنبه 3 تير 1393برچسب:, توسط روابط عمومی

جشنواره بسیج تربیت کننده سینماگرانی چون حاتمی کیا باشد

جواد افشار:

جشنواره بسیج تربیت کننده سینماگرانی چون حاتمی کیا باشد

خبرگزاری بسیج: کاگردان سینما و تلویزیون گفت: اگر امروز در سینما می‌بینیم که وضعیت آنچنان که باید مطلوب نیست، دلیلش نبود یا کمبود جشنواره‌هایی چون فیلم بسیج است.

به گزارش خبرگزاری بسیج، جواد افشار کاگردان سینما و تلویزیون گفت: اگر امروز در سینما می‌بینیم که وضعیت آنچنان که باید مطلوب نیست، دلیلش نبود یا کمبود جشنواره‌هایی چون فیلم بسیج است که سبب شده سینمای ما از اینگونه مضامین دور باشد، درصورتیکه پرداختن به موضوعاتی چون بسیج علاوه بر اینکه بر وجه انقلابی آثار سینمایی خواهد افزود، باعث رونق سینما هم خواهد شد.

وی افزود: اینگونه می گویم پرداختن به موضو‌اتی چون بسیج رونق سینما را در پی دارد، دلیلش این است که پرداختن به این قبیل موضوعات قشر عظیمی از جامعه را که با سینما قهر بوده‌اند به سینماها خواهند کشاند، زیرا در زمان حال تنها بخشی محدودی از جامعه مخاطب سینما هستند.

کارگردان سریال «مادرانه» گفت: باید توجه داشت صرف برگزاری یک جشنواره نمی‌تواند سبب گرایش سینما به سمت موضوعاتی چون بسیج باشد، بلکه لازم است با فرهنگ‌سازی و سیاست‌های تشویقی اهالی سینما را به سمت این دسته موضوعات سوق داد. در ضمن تبلیغی که برای این جشنواره می‌شود به هیچ وجه شایسته نیست، چون تا زمانی که ما نتوانیم محصول خود را به درستی معرفی کنیم توقع داشتن سیاست‌های مبتنی بر باورهای بسیجی اشتباه محض است.

وی به برگزار کنندگان جشنواره توصیه کرد: پیشنهاد من به برگزار کنندگان جشنواره بسیج این است که در کنار نمایش فیلم و برگزاری کارگاه‌های آموزشی در پی تربیت نیروی کارآمد در این حوزه باشند. فیلمسازان متعهدی چون «حاتمی کیا» که از دل بسیج برخواست و امروز جایگاهی شایسته در سینمای کشورمان دارد.

افشار در پایان بیان کرد: جشنواره بسیج این قابلیت را دارد تا به عنوان یک بخش در جشنواره فیلم فجر مورد توجه قرار گیرد، چون فجر به عنوان ویترین سینمای ایران باید معرف فرهنگ بسیجی در سینما باشد.

منبع: سیمرغ


نوشته شده در تاريخ یک شنبه 31 فروردين 1393برچسب:, توسط روابط عمومی

                    

چرا باید شبكه هاي اجتماعي را شناخت؟

خبرگزاری بسیج: جنگ نرم به دلیل ماهیت خود و عدم نیاز به ابزارهای فیزیکی به دنبال آن است که در مسافت های دورتری از مراکز طراحی کننده به اجرا درآید.
به گزارش  خبرنگار سرویس اجتماعی بسیج، امروزه فراگیری اینترنت و فن آوری های جدید ارتباطی و اطلاعاتی، موجب ظهور فضای مجازی در کنار جهان واقعی شده که این امر، معادلات و الگوهای ارتباطات سنتی، تولید، انتقال و مصرف اطلاعات را به هم زده و موجب تغییر در آن شده است.
 
چنین فضایی که به عنوان واقعیت مجازی یک پارچه، درنظر گرفته می شود، از ویژگی هایی چون بی مکانی، فرا زمان بودن، صنعتی بودن محض، عدم محدودیت به قوانین مدنی متکی بر دولت- ملت ها، از معرفت شناسی تغییر شکل یافته پسامدرن برخوردار بودن، قابل دسترسی بودن همزمان، روی فضا بودن و برخورداری از فضاهای فرهنگی، اعتقادی، اقتصادی، سیاسی و نیز آزادی از هویت بدنی و جنسی جدید برخوردار است.
 
شبکه های اجتماعی مجازی، امروزه نقش بسیار مهمی در خلق این فضای مجازی دارند. از خلال همین واقعیت های مجازی است که آسیب های روانی و سیاسی بسیار گسترده ای را می توانند برای یک جامعه به وجود آورند.
 
شبکه های اجتماعی، به مجموعه ای از افراد که به صورت گروهی با یکدیگر ارتباط داشته و مواردی مانند اطلاعات، نیازمندی ها، فعالیت ها و افکار خود را به اشتراک بگذارند، شبکه های اجتماعی گویند. شبکه های اجتماعی را می توان به دو دسته شبکه های مجازی و شبکه های غیرمجازی تقسیم کرد. شبکه های غیرمجازی در واقع شبکه هایی هستند که توسط مجموعه ای از افراد و گروه های به هم پیوسته، در محیط اجتماعی عمل می کنند.
 
شبکه اجتماعی مجازی یا شبکه اجتماعی اینترنتی، وب سایت یامجموعه ای از وب سایت هایی است که به کاربران امکان می دهد، علاقه مندی ها، افکار و فعالیت های خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارند؛ به عبارت دیگر، شبکه های اجتماعی سایت هایی هستند که با استفاده از یک موتور جست وجوگر و افزودن امکاناتی مانند چت، پیام رسانی الکترونیک، انتقال تصویر و صدا و...، امکان ارتباط بیشتر کاربران را در قالب شبکه ای از روابط فردی و گروهی فراهم می آورند. وبلاگ ها، فیس بوک، توییتر، یوتوب. پادکست، از جمله شبکه های اجتماعی مجازی هستند.
 
جنگ نرم، به دلیل ماهیت خود و عدم نیاز به ابزارهای فیزیکی، به دنبال آن است که در مسافت های دورتری از مراکز طراحی کننده، به اجرا درآید.
 
جهانی و فرامرزی بودن فضای سایبر، امکان های موردنیاز را به آسانی در اختیار طراحان جنگ نرم قرار می دهد و با فراهم شدن بسترهای فکری- فرهنگی اهداف موردنظر، از سوی جریان های درون جامعه هدف دنبال می شود. میسر بودن ارتباط دو طرفه نیز ابزارهای عملیاتی را در خدمت طراحان و رهبران مراکز موردنظر درمی آورد و در موقعیت های حساس که امکان حضور و هدایت مستقیم میدانی حوادث، از براندازان سلب می شود؛ عناصر حاضر در صحنه نقش رسانه ای عملیات را بازی می کنند.
 
 از سوی دیگر، جنگ نرم به عناصر و سربازان میدانی نیاز دارد که از جنس مخاطبان جامعه هدف باشند. این عناصر، باید برای خود هویتی خاص قایل باشند تا بتوانند هدایت روند درگیری را برعهده گیرند و در شرایط کنونی، امکان دسترسی به فضای مجازی به دلیل در اختیار گذاشتن لحظه ای حجم وسیعی از اخبار، اطلاعات و تسهیل ارتباط، چنین هویت کاذبی را به راحتی در میان بخشی از صحنه گردانان حوادث ایجاد می کند.
 
نبود بسیاری قیود و محدودیت ها که برای سایر اقسام رسانه ای وجود دارد، در محیط مجازی، گستره فعالیت در این فضا را برای اهداف و انگیزه های امنیتی و سیاسی در جنگ نرم افزایش می دهد. مجموعه این شرایط است که امروزه، هوس بهره گیری از این فضا را برای غلبه بر دیگر ملت ها، در میان مراکز قدرت جهانی ایجاد می کند.
 
حوادث اخیر ایران را باید میدان آزمون برای کاربرد فضای مجازی در عملیات روانی و جنگ نرم دانست. وبلاگ، فیس بوک، توئیتر، فرند فیدز و بالاترین، از جمله سایت هایی هستند که قابلیت شبکه سازی وسیعی در اینترنت ایجاد کرده اند.
 
در برخی مواقع، این شبکه ها به عنوان سربازان جدید جنگ نرم دول غربی، اقدامات خود را به فضای وقایع جامعه نیز تسری داده و هماهنگی و سازماندهی بسیاری تجمع های سیاسی و اعتراضی را بر ضد دولت هدف، برعهده می گیرند. حوادث پس از انتخابات سال 1388، به روشنی نقش شبکه های اجتماعی مجازی در جنگ نرم غرب با ایران را نشان داد.
 
پژوهشگربسیجی: رضا محمدي
 
 

 


نوشته شده در تاريخ سه شنبه 9 مهر 1392برچسب:, توسط روابط عمومی

عکس احمدی نژاد و مادر چاوز از کجا آمده ؟
 
 این عکس از کجا آمده ؟

ماجرای عکس دلداری احمدی نزاد به مادر چاوز جنجالی ترین بحث این یکی دوروزه است. عکسی که بعضی داخلی ها مدعی اند مونتاژ است و خبرگزاری های خارجی می گویند از کاخ ریاست جمهوری ونزوئلا دریافت کرده اند.
انتشار عکس و فیلمی که احمدی نژاد را در حال دلداری به مادر هوگوچاوز نشان می دهد، حالا  از پرحاشیه ترین خبرهای روز است. تصویری که امروز به عکس روز سایت Euronews  تبدیل شده و در داخل کشور هم با واکنشهای متفاوتی روبه رو شده است.
 
 
وقتی احمدی نژاد گیر افتاد
 
اولین واکنش به انتشار این تصاویر همان طور که انتظار می رفت از رسانه های دولتی بود. سایت «شبکه ایران» که سایت اینترنتی روزنامه دولتی «ایران» هم هست، با انتشار گزارش تصویری از روبه رو شدن احمدی نژاد با زنان در کشورهای مختلف، عکس جنجالی را حاصل از جواب ندادن «شگرد همیشگی احمدی نزاد» دانست :«دکتر احمدی نژاد همواره برای اعراض از دست دادن با زنان خارجی که با آداب اسلامی و ملی ایرانیان آشنا نیستند؛ از شگردی شناخته شده استفاده می کند که همان بالا آوردن دو دست به نشانه احترام است.در تصویر منتشر شده از برخورد رئیس جمهور با مادر هوگوچاوز نیز روشن است که رئیس جمهور همچون گذشته دستان خود را به نشانه احترام بالا آورده است اما این بار شگرد همیشگی دکتر احمدی نژاد با موفقیت روبرو نبوده و مادر داغدار چاوز در حالی که اشک از چشمانش سرازیر است، ناگهان دستان خود را بر روی دستان رئیس جمهور می گذارد ...»
 
 
 
وقتی فتوشاپ یک سایت را به معذرت خواهی وادار کرد
 
همزمان با انتشار این تصویر، یکی دوسایت خبری دیگر با انتشار عکسی دیگر مدعی شدند «دختر چاوز در آغوش احمدی نزاد» است. عکسی که البته بلافاصله جعلی بودن انتساب آن به دختر چاوز مشخص شد و خیلی راحت می شد متوجه شد که این عکس در یکی از سفرهای داخلی احمدی نژاد در بهمن ماه امسال گرفته شده و شخص مورد ادعا، پسری ایرانی است و نه یکی از دختران هوگو چاوز.
 
 
 
 
از سوی دیگر یک سایت خبری هم با انتشار گزارشی مفصل، مدعی شد عکس منتشر شده از احمدی نژاد فتوشاپی و جعلی بوده و عکس اصلی متعلق به پیرمردی دیگر است و نه مادر چاوز.
نویسنده گزارش این سایت خبری در پایان با اطمینان کامل از فتوشاپی بودن عکس جنجالی منتشر شده، از رئیس جمهور عذرخواهی کرده و می نویسد: « اخلاق و آداب اسلامی و رسانه ای حکم می کند به خاطر انتشار این تصویر جعلی، به سهم خود (به عنوان یکی از سایت های منتشرکننده) از آقای احمدی نژاد رییس جمهور ، جداً عذرخواهی کرده و آرزو داریم خداوند نیز از سر تقصیرات و گناهان ناآگاهانه ما بگذرد و یازی کند تا از این پس نیز، در چنین مواردی که مستقیماً به آبروی انسان ها در میان است، لغزشی نداشته باشیم.»
 
                     
 
ساعتی بعد، همین سایت در خبری فوری، با بیان این که: «نظر یک خبرنگار  بدون ملاحظه سردبیر، تیتر نخست و به عنوان نظر تحریریه  منتشر شده است! » گزارش خود را پس گرفت و اعلام کرد که در صحت عکس شکی ندارد و از پوزش از احمدی نژاد عقب نشیننی می کند.
اما ماجرا با انتشار عکس اصلی پیرمرد موردنظر تمام شد. پیرمردی که درواقع «محمد البرادعی» مدیرکل سابق آژانس بین المللی انرژی هسته ای است. کسی که البته در این مراسم هم حضور نداشته است.بلافاصله سایتی دیگر نیز عکس اصلی بوسه البرادعی را منتشر کرد. بوسه ای که البته نه بر احمدی نژاد، بلکه بر صورت علی لاریجانی نشسته است.
 
 
 
وقتی معاون رئیس جمهور تکذیب کرد
 
با بازگشت رئیس جمهور و هیئت همراه از ونزوئلا، خبرنگاران سراغ همراهان رئیس جمهور رفتند تا از آنان راجع به عکس جنجالی بپرسند. بهترین گزینه مصاحبه در این میان البته معاون رئیس جمهور بود که در فیلم موردنظر در کنار احمدی نزاد دیده می شد. روایت حجت الاسلام محمدرضا میرتاج الدینی از عکس جنجالی را به روایت خبرنگار سایت روزنامه ایران بخوانید:«تمامی روسای جمهور به مادر چاوز تسلیت گفتند، اما مادر پیر چاوز وقتی احمدی نژاد را دید بسیار متاثر شد و بارها گفت: پسرم شما را خیلی دوست داشت و چند بار تاکید کرد شما همانند پسرم هستید.احمدی نژاد به مادر چاوز تسلیت گفت، اما عکس منتشر شده در سایت‌ها و مصافحه صورت گرفته را تکذیب می‌کنم.از آنجایی که بنده و دکتر صالحی شاهد ماجرا بودیم، هنگامیکه مادر چاوز احمدی نژاد را دید به گریه افتاد و رئیس جمهور طبق معمول دست های خود را در مقابل هم فشرد و به عرض تسلیت به مادر چاوز پرداخت، اما به دلیل اینکه حال مادر چاوز دگرگون شده بود، با ابراز تأثر شدید ناگهان دستان رئیس جمهور ایران را در دست گرفت و بر صورت خود نهاد، درعین حال بنده عکس های شیطنت آمیز منتشر شده در سایت ها را تکذیب می‌کنم. البته بنده احتمال شیطنت رسانه‌ها را می‌دادم.دکتر احمدی نژاد با گفتن تسلیت از کنار خانواده چاوز و دختران و داماد چاوز گذشت و تنها در مقابل مادر چاوز برای احترام ایستاد و عکس مورد ادعا مربوط به این ملاقات نیست.»
 
عکس واقعی کدام است ؟
یک جست و جوی ساده در اینترنت، شما را به عکس جنجالی می رساند. عکسی که سایت یاهو به نقل از خبرگزاری رویترز در شرح آن چنین نوشته است:«محمود احمدی‌نژاد(سمت راست) مراتب تسلیت خود را به النا فریاس به مادر هوگو چاوز،رئيس جمهور ونزوئلا در جریان مراسم ترحیم در آکادمی نظامی کاراکاس ابراز می‌دارد. این عکس توسط کاخ میرافلورس(کاخ ریاست جمهوری ونزوئلا) منتشر شده است. »
 
 
 
 
 
به این ترتیب، خبرگزاری رویترز به عنوان منبع اولیه این عکس، آن را دریافتی از  کاخ ریاست جمهوری ونزوئلا می داند. عکسی که خبرگزاری «شینهوا» نیز آن را متعلق به همین منبع می داند.

نوشته شده در تاريخ شنبه 30 شهريور 1392برچسب:, توسط روابط عمومی

فيس بوك و حريم خانواده  facebook

جمع بندی و نتیجه گیری

جنگ نرم، به دلیل ماهیت خود و عدم نیاز به ابزارهای فیزیکی، به دنبال آن است که در مسافت های دورتری از مراکز طراحی کننده، به اجرا درآید.
بسیج –سرویس علمی: چنان که گذشت، شبکه های اجتماعی مجازی، اجتماعات مجازی موجود در فضای سایبر هستند. شکل گیری این شبکه ها از طریق سایت های خبری، وبلاگ های خبری و تحلیلی، گروه های اینترنتی، فضاهای گفت وگوی مجازی (چت روم ها) و حلقه های آشنایان همچون اورکات و یاهو 063 درجه و... هریک فضایی مجازی را ایجاد می کنند که در آن تبادل اخبار و اطلاعات صورت می گیرد. وبلاگ، فیس بوک، توئیتر، فرند فیدز و بالاترین از جمله سایت هایی هستند که قابلیت شبکه سازی وسیعی در اینترنت ایجاد کرده اند. در برخی مواقع، این شبکه ها به عنوان سربازان جدید جنگ نرم دول غربی، اقدامات خود را به فضای واقعی جامعه نیز تسری داده و هماهنگی و سازماندهی بسیاری تجمع های سیاسی و اعتراضی را برضد دولت هدف برعهده می گیرند.
 
همان طور که شاهد بودیم، بخش عمده ای از رخدادهای اعتراضی ایران، طی ماه های پس از انتخابات ریاست جمهوری دهم، در فضای سایبر ساماندهی شد. زیر سوال بردن انتخابات و تکرار دروغ بزرگ تقلب در انتخابات، پوشش غیرواقعی خبری اغتشاشات و دعوت به تجمعات غیرقانونی، توهین و فحاشی، دخالت آشکار بعضی سیاستمداران و دولتمردان غربی درامور داخلی ایران و دامن زدن به ناآرامی های موجود، بیانیه نویسی، نامه نگاری، راه اندازی کمپین علیه انقلاب اسلامی به بهانه های مختلف، هدایت، آموزش و تشویق اغتشاشگران برای ایجاد ناامنی و آشوب، هدایت، آموزش و تشویق اندک هواداران داخلی به هنجارشکنی و ایجاد ناامنی در جامعه، هتک حرمت به مسئولان و توده های مختلف مردم و آموزش و تشویق اغتشاش گران برای انجام عملیات تروریستی، به منظور ایجاد ناامنی در کشور، از جمله نمونه های کاربرد شبکه های اجتماعی مجازی علیه کشورمان است. اشاراتی از این دست، از اهمیت این حوزه، جهت فعالیت رسانه ای برای برخورد با نظام های معارض در ادبیات سیاسی آمریکا پرده برمی دارد. برهمین اساس، فضای سایبر یکی از مهم ترین ابزارهای آمریکا در قرن بیست ویکم برای اجرای پروژه های جنگ فرهنگی، رسانه ای، سایبر و همچنین تغییر حکومت در کشورها، به خصوص کشورمان محسوب می گردد.
 
 
 
مقابله با ایجاد و نشر شایعه های برانداز، نادیده انگاشتن شایعات ضعیف و پاسخ غیرمستقیم به آن، مقابله با شایعه وجود شکاف میان جامعه و حاکمیت، پرهیز از تهدیدانگاری بیش از حد در فعالیت نهادهای غیردولتی و گسترش آزادی های مدنی در چارچوب قانون اساسی، همراه با هوشیاری لازم برای اجتناب از تهدیدات احتمالی این نهادها در حوزه های امنیت سیاسی و اجتماعی، قانونمند کردن مقابله با جرایم سایبر و تلفن همراه، افزایش تعامل و هم اندیشی میان کارشناسان وزارتخانه های اطلاعات، فناوری ارتباطات، قوه قضائیه، قوه مقننه و پلیس امنیت اجتماعی و اخلاقی ناجا و حمایت تقنینی و مالی، از تعمیق قدرت نرم نظام در محیطهای مجازی، از جمله راهکارهای مقابله با این تهدیدات است.
 
 
 
پژوهشگربسیجی: رضا محمدي

نوشته شده در تاريخ سه شنبه 19 شهريور 1392برچسب:, توسط روابط عمومی

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 11 صفحه بعد